Handelsbetingelser
Scala Hifi ApS
Søren Frichs Vej 52
8230 Åbyhøj
Mail: aarhus@scalahifi.dk
TLF: 8612 14 94
CVR: 42496456
Betaling
Scala Hifi ApS modtager online betalinger med Visa/Dankort, Mastercard og MobilePay.Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning: Danske kroner (DKK)
Scala Hifi ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol, hvilket betyder dine data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Scala Hifi ApS’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.
Reservation af beløb
Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.
Autorisering på debitkort
Ved debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre. Annullerer du eller webshoppen efterfølgende din ordre, så kan webshoppen ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.
Autorisering på kreditkort
Pengene vil først hæves fra din konto og fremgå af dit overblik når webshoppen behandler og hæver betalingen for din ordre.
Ordrebekræftelse
Handlen er først bekræftet når du modtager en ordrebekræftelse fra os.
Levering
Leveringstiden på lagervarer er normalt 1-5 hverdage. På varer der leveres fra fjernlager kan leveringstiden være op til 20 dage.
Scala Hifi ApS afsender varer med følgende: GLS til Pakkeshop
Fragten er 49,- kr, dog er varer over 995,- kr. fragtfri til levering i Danmark (ikke Grønland og Færøerne).
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden, medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret. Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.
Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten. Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes på mail aarhus@scalahifi.dk. I meddelelsen skal du oplyse navn, kundenummer samt fakturanummer og der skal gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.
Som kunde kan du ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen og du skal sende varen retur til vores fysiske adresse. Vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav eller til pakkeshop.
Fortrydelsesretten gælder kun for privatkunder, som handler og betaler via webshoppen, dvs. ikke for kunder der handler i vores fysiske butik eller for erhvervskunder, medmindre andet skriftligt er aftalt forud for købet.
Varer uden fortrydelsesret
Varer der er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg er undtaget fra fortrydelsesretten. Kabler i forpakninger og metermål er også undtaget fra fortrydelsesretten.
Varens stand ved returnering
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Scala Hifi ApS at vurdere varens stand.
Når du returnerer en vare skal den være pakket i original emballage og emballagen skal være intakt. Der må ikke påsættes fragtmærkater på den originale emballage. Pak derfor varen i original emballage og sæt folie eller bobleplast uden om, før der påsættes fragtlabel. Du er ansvarlig for at en vare er pakket forsvarligt ind og bærer risikoen for eventuelle skader, der opstår under transporten.
OBS: Køb af pickup og pladespiller: Du skal forvente en værdiforringelse på disse produkter, hvis du ønsker at returnere dem. Dette skyldes, at disse varer ikke kan sælges igen til normalprisen, når de har været taget i brug.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materialer og fabrikation.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Scala Hifi ApS i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, medmindre andet er aftalt. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.
Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet. Scala Hifi ApS dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.
Ved returnering kontaktes:
Scala Hifi ApS
Søren Frichs Vej 52
8230 Åbyhøj
Mail: aarhus@scalahifi.dk
Tlf: 8612 14 94
Reklamationer modtages ikke, hvis disse er sendt på efterkrav.
Fejl og mangler på hjemmesiden
Der tages forbehold for fejl og mangler på hjemmesiden.
Forbrugerbeskyttelse
Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her:
http://ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: aarhus@scalahifi.dk